2014. március 1., szombat

Acma a török zsemle


Török ételek receptjeit a Turkinfo oldaláról hozom. Ez volt az első, ami megtetszett és elég egyszerűnek találtam ahhoz hogy betegyem a lábam a török gasztronómia talajára. :) Nem csalatkoztam! Első körben mindig az eredeti recept szerint dolgozom. Igen finom volt úgy is, de nekem kicsit sok volt az olaj, túl sós és egyben édes is volt a "zsemle", így én egy kicsit elmentem a mi kalácsunk irányában, tehát a só mennyiségét jelentősen csökkentettem, egészen annyira, hogy ne legyen sótlan édes. Az olaj helyett inkább margarint használok vagy felesben olaj és margarin. A végeredmény mind az eredeti recept szerint, mind az átdolgozott alapján osztatlan siker!
Az eredeti receptet teszem be, jelezve, hogy én mit változtattam rajta.

25 dkg liszt
2 dkg élesztő 
1 kk sütőpor 
0,75 dl natúr joghurt 
0, 75 dl napraforgó olaj(én margarinra cseréltem vagy felesben használom a margarint és olajat)  0,75 dl langyos tej 
1 kisebb tojás 
2 kisebb ek cukor (nekem ez 3 ek )
1 csapott tk só (én csak egy nagyon csapott kk sót teszek bele
1 tojássárgája a kenéshez, (vagy a tésztába kerülő tojást felverjük, és egy keveset félre teszünk belőle) Díszítéshez:  pirított szezámmag , lenmag, darálatlan mák

Elkészítés
A langyos tejben elkeverünk egy teáskanál cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt. A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a maradék cukrot, a sót, a sütőport, és összekeverjük. Ezután az élesztős tejet összekeverjük a joghurttal, az olajjal, majd a liszthez adjuk a felvert tojással együtt, és bedagsztjuk a tésztát. Ha ragadna, adjunk hozzá lisztet.Ezt követően bő egy óra alatt duplájára kelesztjük a tésztát, majd lisztezett felületen átgyúrjuk.Hat egyenlő részre osztjuk, ujjnyi vastagra kisodorjuk, félbe hajtjuk a tésztacsíkot, és a két végét ellentétes irányba megcsavarjuk, majd csiga alakban feltekerjük.Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a csavarásokat, és egy fél órát letakarva kelesztjük, majd a felvert tojással vagy tojássárgájával megkenjük, megszórjuk tetszés szerinti maggal, és sütőben ( nem szükséges előmelegíteni) szép pirosra sütjük. A végeredmény egy édeskés, puha, foszlós finomság lesz.

sütési hőfok: 180 °C sütési mód: alul-felül sütés

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Tetszik a recept, lehet hogy kíváncsiságképpen kipróbálom !

    VálaszTörlés

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails