2012. november 13., kedd

Sz.-né Évike lakodalmas sós sütije




Hozzávalók:
  • 60 dkg lisztet összekeverünk 
  • 2 teás kanál sóval, majd belegyúrunk
  • 40 dkg zsírt.
Első körben mikor készítettem a pánik lett rajtam úrrá, hisz nem mást láttam az edényben, mint egy adag tömény lisztes zsírt vagy zsíros lisztet....már nem is tudom! :)) Gondoltam elrontottam, nem jól írtam le és nem is 40 dkg a zsír, csak 4 dkg, DE megnyugtatás képen, a zsírból 40 dkg kell hozzá! :D Ugyan is a trükk akkor jött, mikor hozzáadtam a
  • 2 kis pohár tejfölt is!
Érdekes módon elkezdett visszakeményedni a tésztám és elválni az edényfalától valamint a kezemtől is. Ekkor nem volt más teendő, ami a nagyon fontos!!!, hogy 1 éjszakára hűtőbe kell tenni!
 NE PRÓBÁLKOZZUNK AZ AZONNALI SÜTÉSSEL! :) 
Másnapra egy teljesen kemény, jól kezelhető massza lett belőle, amiből mindig csak annyit vegyünk ki, amivel épp dolgozunk, mert a saját munkánkat könnyítjük ezzel meg. Egy vékony ujjnyira kinyújtjuk, derelye metszővel bő fél cm-es csíkokra vágjuk, és keresztben is, ahogy szimpatikus. Felvert tojással lekenjük, reszelt sajttal és köménymaggal megszórjuk, majd zsírpapírral bélelt tepsibe sorjázzuk és pirosra sütjük. Fontos, hogy legyen színe a tésztának, mert ha túl világosra hagyjuk, nem lesz finom ropogós!
A fent említett adagból nekem 3 gáztepsi mennyiség jött ki. Süteményes műanyag tároló dobozban, a tetejét lezárva, még 2-3 hét múlva is ugyan ilyen finom ropogó. (Ezt megerősíteni nem tudom, mert nálunk 4 nap alatt elfogyott, viszont a recept "gazdája" már tesztelte ezt is!) :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails